Bådhusmøde 2017

Med det overordnede tema INKLUDERENDE FÆLLESSKABER

Ude på skolerne skulle alle gerne være gået igang med at udvælge fokusområder blandt og lave handleplaner omkring de 8 anbefalinger fra Ministeriet Inklusionsundersøgelse. Spørg evt. din ledelse, hvad der sker hos jer?

Onsdag d. 15.november 2017 var teamet inkluderende fællesskaber eller inklusion, om man vil.

Bådhusmøde er en fin tradittion, vi har i Fredensborg Kommune. Her har vi dialog omkring et eller flere emner, som vi i fællesskab udvælger.

Denne gang var deltagerkredsen forvaltning, lærerkreds, skoleledere, tillidsrepræsentanter, arbejdsmiljrepræsentanter samt samarbejdsrepræsentanter indenfor specialområdet.

Inden mødet havde triaden (SKL,TR,AMR) på hver skole forberedt sig med arbejdsspørgsmål omkring succeser og udfordringer på inklusionsområdet.

Målet med mødet var at give deltagerne indsigt i de tanker og visioner, der ligger bag mulige ændringer i struktur og arbejdsopgaver omkring elever med særlige behov i Fredensborg.

Vi hørte oplæg udefra om inkluderende læringsfællesskaber og undervisningsdifferentiering.
Vi hørte, direktør og  centerchefer fortælle om undersøgelser fra og tanker for Fredensborg Kommunes specialundervisningsområde.
Vi hørte centerchef fortælle om  struktur og folkeskolens mulige anvendelse af indsatshus og skole, så langt, som man nu var i udviklingen af den model, der sandsynligvis sættes igang i august 2018.
Der var også mulighed for at gå i dialog og stille spørgsmål til det hørte.

 

Ændringer i f.eks. økonomiske tildelingsmodeller kommer forbi vore politikere i begyndelsen af det nye år.

Arbejdstids- og lønaftaler for indsatshus og skole aftales med de berørte faglige organisationer. Heriblandt DLF.

 

Emner

Målgruppe